Certyfikat SSL pilnie poszukiwany!

Google edukuje i ostrzega!

Czytając Google Security Blog, dowiadujemy się, że od lipca 2018 roku przeglądarka Chrome w wersji 68 będzie oznaczać strony bez szyfrowania HTTPS jako NIEBEZPIECZNE. Już od roku Google uświadamia użytkownikom, że witryny HTTP nie są bezpieczne. Możemy to zaobserwować, gdyż część stron z HTTP już są oznaczane jako „Niezabezpieczona”. Cała akcja spotkała się z pozytywnym odzewem. Obecnie szyfrowane strony stanowią:

  • Ponad 68% ruchu Chrome w systemach Android i Windows
  • Ponad 78% ruchu Chrome w systemach operacyjnych Chrome i Mac
  • 81 ze 100 najlepszych witryn internetowych domyślnie używa protokołu HTTPS

Chrome dokłada wszelkich starań, aby konfiguracja HTTPS była tak prosta, jak to tylko możliwe. Pomagają w tym darmowe narzędzia tj. Lighthouse czy ceryfikaty Let’s Encrypt.

Certyfikaty SSL – podstawowe informacje

TLS (ang. Transport Layer Security) – przyjęte jako standard w Internecie rozwinięcie protokołu SSL (ang. Secure Socket Layer), zaprojektowanego pierwotnie przez Netscape Communications. TLS zapewnia poufność i integralność transmisji danych, a także uwierzytelnienie serwera, a niekiedy również klienta. Opiera się na szyfrowaniu asymetrycznym oraz certyfikatach X.509.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Transport_Layer_Security

Jakie korzyści wynikają z posiadania certyfikatu SSL?

  • Klienci chętniej u Ciebie zamawiają, bo widzą, że bezpieczeństwo ich danych traktujesz poważnie,
  • Witryna zabezpieczona SSL-em gwarantuje, że dane Twoich klientów nie zostaną przechwycone i użyte, co może Cię narazić na ewentualne kary związane z wejściem w życie RODO (po 25 maja 2018 r.),
  • Pokazujesz innym, że jesteś wiarygodnym i zaufanym partnerem/sprzedawcą na każdym etapie współpracy,
  • Zabezpieczasz i potwierdzasz Swoją tożsamość w sieci, dzięki temu klienci są pewni, że nie zostaną przekierowani na fałszywe strony (dodatkowa ochrona przed phishingiem),
  • Chronisz Siebie i Swoich klientów/partnerów biznesowych przed ewentualnymi oszustwami czy wyłudzeniami ich danych z Twoich serwisów,
  • Udowadniasz, że w dziedzinie bezpieczeństwa podążasz za trendami i dobrymi praktykami,
  • Budujesz swój wizerunek oparty na technologicznym profesjonalizmie. Dołączasz do grona tych, którzy już od lat stosują certyfikat SSL – banki, instytucje administracji publicznej i samorządowej, portale aukcyjne i inni, którzy stosują się do rekomendacji wydawanych przez GIODO oraz obowiązujących przepisów prawa.

Przedrostek HTTPS jest powszechnie znany i wskazuje bezpieczne połączenie ze stroną.

Kto powinien, a może musi posiadać strony z przedrostkiem HTTPS?

  • Banki (logowanie się do konta i dokonywanie przelewów),
  • Instytucje Administracji Publicznej (bezpieczne korzystanie z e-usług),
  • Portale medyczne (możliwość rejestracji online do lekarza, specjalisty),
  • Firmy udostępniające online aplikacje/oprogramowanie/sygnał w modelu abonamentowym (np. operatorzy komórkowi, firmy hostingowe, datacenter),
  • Portale społecznościowe (dostęp i zarządzanie własnym kontem, integracja z innymi kontami wykorzystująca te same dane),
  • Szkoły, uczelnie udostępniające (np. e-dziennik, wirtualną uczelnię, e-learning),
  • Każdy podmiot przetwarzający dane osobowe, jest prawnie zobowiązanych do ich ochrony. W tym używania technicznych i organizacyjnych metod do ich zabezpieczenia. Właśnie certyfikat SSL jest jednym z takich rozwiązań.

Więcej wartościowych informacji znajdziesz tutaj:

Post Your Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Właściciel marki: ZETO-RZESZÓW Sp. z o.o.